ماده ۶۳ قانون مقررات استخدامی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

وضعیت ترفیعات پرسنل انتظامی فارغ‌التحصیلان مدارس و مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها پس از استخدام و طی دوره آموزش‌انتظامی، حسب مورد به قرار زیر خواهد بود: ‌الف - دارندگان مدرک کاردانی به درجه ستوان سومی نائل می‌شوند و ترفیعات بعدی آنان تابع مقررات ماده ۶۰ این قانون خواهد بود. ب - دارندگان مدرک کارشناسی به درجه ستوان دومی نائل می‌شوند و ترفیعات بعدی آنان تابع مقررات ماده ۶۱ این قانون خواهد بود. ج - دارندگان مدارک بالاتر در ازاء هر سال تحصیل بالاتر از کارشناسی یا معادل آن از دو سال ارشدیت نسبت به دارندگان مدرک کارشناسی و در‌ازاء هر چهار سال ارشدیت از یک درجه بالاتر برخوردار می‌گردد. ‌ترفیعات بعدی آنان تابع مقررات ماده ۶۱ این قانون خواهد بود.