ماده ۵۳ قانون مقررات استخدامی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
نیروی انتظامی میتواند به منظور مبادله علوم و تجربیات تخصصی در امور انتظامی و در قالب سیاستهای کلی کشور با هماهنگیوزارت کشور نسبت به اعزام پرسنل خود به کشورهای خارجی و قبول افراد نیروهای انتظامی کشورهای دیگر جهت طی دورههای آموزشی مبادرتنماید.