ماده ۳۹ قانون مقررات استخدامی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
دانشکده علومپایه انتظامی: نیروی انتظامی متناسب با نیاز خود اقدام به تشکیل دانشکدههای علوم پایه انتظامی مینماید. آموزش در این دانشکدهها در دو دوره به شرح زیرمیباشد: دوره کاردانی - این دوره حداقل شامل سه ترم تحصیلی میباشد و برای آموزش به کسانی که با مدرک پایان دوره متوسطه از طریق مسابقه ورودیاستخدام میشوند تشکیل میگردد. دوره کارشناسی - این دوره حداقل شامل هفت ترم تحصیلی برای آموزش به کسانی که با مدرک پایان دوره متوسطه از طریق مسابقه ورودی استخداممیشوند تشکیل میگردد.