ماده ۷۱ قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران
پرسنل پیمانی پس از طی دوره آموزشی لازم به درجات یا رتبههای زیر نائل میگردند: الف - دارندگان مدرک پایان دوره ابتدایی به درجه گروهبانسومی یا رتبه ۲ ب - دارندگان مدرک پایان دوره راهنمایی به درجه گروهباندومی یا رتبه ۵ ج - دارندگان مدرک پایان دوره دبیرستان به درجه گروهبانیکمی یا رتبه ۷ د - دارندگان مدرک فوق دیپلم به درجه ستوانسومی یا رتبه ۱۰ ه - دارندگان مدرک لیسانس به درجه ستواندومی یا رتبه ۱۱ و - دارندگان مدرک بالاتر در ازاء هر سال تحصیلی بالاتر از لیسانس از دو سال ارشدیت نسبت به دارندگان مدرک لیسانس و در ازاء هر چهار سالارشدیت از یک درجه یا رتبه بالاتر برخوردار میگردند.